Kvällen

Jag red Doddi ett varv på travslingan i skogen, barbacka med halsrem och den lilla westernstången men jag behövde inte använda den som vanligt. Han har tappat en sko så han var lite öm på grusvägen upp till skogen men sen gick det bra. En gång stack han iväg i lite högre tempo och då ömmade han lite men så fort tempot sänktes slutade han ömma.

Sen har jag ridit Max för fösta gången med sadel. Hade honom i corallen. Började med follow-up sen la jag på sadeln och gjorde join-up + follow-up. Sen släppte jag ner stigbyglarna men satte ihop dem under magen på honom med ett par tyglar så att de inte skulle slänga omkring följt av join-up + follow-up. På med träns vilket gick väldigt bra och släppa stigbyglarna och så samma sak igen. Sen hoppade jag upp och stog i ena sigbygeln och lutade mig över honom så att tyngd punkten kom mitt över honom så fick han gå ett par meter och eftersom ahn inte reagerade satt jag upp och skrittade ett par varv utan att ha föttrena i skigbyglarna och eftersom han inte reagerade alls satte jag i fötterna och sen red jag ett par varv i skirtt och trav i båda varven och gjorde avbrott till skritt och halter från skritt och svaga förflyttningar i skritt och övade på tygeltag i skritt. Jag hade repgrimman och ledrepet under tränset eftersom han fortfarande är lite känslig för bett men har lärt sig vad tryck från grimman betyder. Men sen kunde jag rida med bara tyglarna och det funkade bra. Vilket tryck det blir i honom när han söker sig i rätt form i traven :D

Sen blev det ett pass på fältet med Fia och hon var riktigt duktigt :D Hon var lite trög (när Fia är trög behöver man inte mordhålla henne utan kan hålla skänklarna intill utan att det går i full fart xD) och det är bara possitivt :D Hon gick istadig LB, LA form hela passet och i galoppen kunde jag till och med lätta på handen utan att honom ökade farten och tappade formen och när jag bröt av till trav igen blev honom bara lite het ett par steg innan hon lugnade sig igen. När jag travade av henne släppte jag ut tygel och hon sökte sig ner i lång låg form :D <3<3 Ändrade lite på tränset innan jag red henne. Har bytt ut hennes nosgrimma mot en dyon och kortat sidstyckena med ett hål på varje sida så att bettet hamnar lite högre och det verkar som att hon tyckte bättre om det.

Har bara ridit duttia hästar idag :D <3<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0