Mäster hovslagaren igång igen xD

På förmiddagen jobbade jag med Max i corallen och det gick la bra ;) Sen satt jag upp på honom och övade på att skritta, skitta lite fortare, göra halt och flytta sidvärts, det sistnämda var tydligen ett helt onödigt påhitt tyckte han. La jag på båda skänklarna gick han framåt men tog jag bara den eda sparkade han med bakbenen så efter lite lirkande blev jag lite trött på hans fasoner och satt av och flyttade honom sidvärts från marken innan jag satt upp igen och provade. Då sparkade han inte mot skänkeln men ville inte flytta men efter en liten stund gjorde han godkända förflyttningar så jag avslitade med att trava ett varv i båda varven och det gick riktigt bra han verkar fatta att det finns fler gångarter även när man har matte på ryggen xD Sen tog jag ut honom och red ca 3 min i sritt ocg trav på fältet. Där var han först lite tittig men sen gick det bra han fatte nästan galopp en gång men ja hindrade honom, vill ju inte att han ska bli överraskad av att han nåt skumpande på ryggen och hitta på nåt hyss :) Red honom barbacka med repgrimma och ledrep. Gimma gick super idag. 

På Kvällen red jag först Doddi och han var världens finaste ponny :D Red honom barbacka och prvade ett nytt träns och bett, han tyckte jätte mycket om det och skummade fint på det. Jag började med att rida bara med halsremmen red igenom LB:1 programet och han gjorde allt perfekt även om han inte gick iform. Sen red jag med bett och det funkade som sagt bra. Han var hur fin som helst :D<3 Gick nästan i samlad trav och galopp trotts att han inte träna någon dressyr på säkert ett halv år och han var inte ens varm när jag tog in honom. Han var jätte engagerad och super possitiv. Han gick i högform och tuffade på behöve nästan inte driva alls. Jag red i geonom MsvC:2 med honom och det gick jätte bra. Han gör fortfarande bättre slutor och öppnor än Molle xD Han brukar också ha lite svårt för att ställa upp sig korrekt men nu var de klockrena. Han bromasde på baken och flyttade på det benet som inte kom rätt på direkten och när han var klar sträckte han upp nacken och mumsade på bettet. han såg ut som om han var riktigt stolt över sig själ oc hdet ska han verkligen vara :D <3<3<3<3<3 Underbara ponny :D

Sen ble vdet Fias tur red även henne utan sadel. Jag tror inte det är många ryttare som klarar av att sitta ner barbakca i Fias gångarter utan att hålla i man el. halsrem och ha handen buren utan att skumma runt och bli ostadig i handen men det kan JAG :D Lite skrytsam kan man väl få va ;) Har ju ridit henne i typ 5 år så om jag inte skulle klara av det skulle jag va riktigt dålig. Jag red henne i blandad form mellan grand pix och LC form och det är väldigt bra för att va Fia. Det är en son fantastisk känsla att rida henne. Helt fantastisk och det är det nog inte bara jag som tycker även om det inte är många som fått förmånen att prova henne. Jag tror att de som bara ridit henne någon gång tycker att hon är ännu häftigare än jag som rider henne så ofta gör.

Sen när jag fixade iordning Molle såg jag att ena bakskon var skit lös. Inte så konstigt när de två bakersta yttersömmarna lossnat. Det gick inte sätta i några nya eftersom en flisa av hoven fläkts bort och fästena låg öppna men jag löste det :D Slog i den bakre sömmen snett bakåt och uppåt så att den gick grunt och kom ut långt upp. Jag hoppas det håller båda klasserna i morgon. Nu står Mollis i stallet oc hser ut som en rastafari xD Ska rulla upp knopparna imorgon tänkte jag. Ska rida för en hemsk domare så bli inga rosetter imorgon :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0