Mer skola :( Men ducktiga hästar :D

Nu har man börjat komma igång med alla nya kurser oc hdet kommer bli ett tufft år -.- Matte D, Fysik B, Eng B... suck!

När jag kom hem red jag Doddi. Gick upp till hagen med skydd, side-pull (med ett stort fårskinns ludd på nosgrimman) och halsrem. Måste skaffa mig ett par rep westerntäglar just nu får det duga med två svarta bommuls grimskaft. Tänkte rida en sväng i skogen men blev bara ett varv på travslingan eftersom det började spöregna -.- Han skötte sig bra även om regnet var jätte äckligt xD

Mamma och Hanna red ut med Fia och Chicco och medans de var ute och red tömkörde jag Max ute på fältet och det gick riktigt bra med tanke på att förra gången jag tömkörde honom på en så stor yta segrade han sig, kastade sig omkring och vägrade skritta och trava. Nu kunde han skritta trava och göra halt både på raktspår när jag gick bakom och på volt med både ytter tygeln ovanför haserna och över ländryggen. Sen tog jag in honom på hoppbanan och provade att sitta upp på honom från båda sidorna (utan pall i hoppläder) och hängde på honom jag bad honom gå ett var på en 10 m volt medans jag hängde på honom och sen göra halt och han reagerade inte alls. Sen tog jag av sadeln och red ett varv i varje varv i skritt, trav och halt. provade att trava ett par steg och han reagerasde inte då heller. Första gången jag travar med Max :D Sen hoppade jag av och han följde efter mig i alla tre gångarterna bårde från och emot utgången, när jag sprang i zick zack gjorde han det med, när jag tvärnitade och vände gjorde han det samma. Dutti hest :D Sen fick han syn på Chicco och då tappade han fokus ett tag men när jag gick upp till stallet hade jag mkt att bära (sadel, tömmar,stigläder) så han fick gå lös och han följde med som en vove trotts att hela vägen (ca 200 m) har fält med vall på dåda sidorna och han tittade inte ens på gräset. Sen fick han ett ryck när jag skulle ta på grimman och hoppade bakåt men andra och tredje gången jag satte på den brydde han sig inte.


snygging

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0