stallet

Ridit Molle i skogen, han var lat, seg och trög så det blev en lång skritt tur bara mycket längre än jag tänkt eftersom någon hundklubb occuperat hela skogen så jag fick rida runt allt. Sen lite dressyr på en super positiv Doddi. Övade lägre grad av samlig i LA-form utan kontakt med bettet. Jätte duktig kille <3 Avslutade med att rida med bara halsrem. Gjorde byten polebending svängar, stopp, rygga, sidvärtsrörelser, halter från alla gångarter, igångsättningar mm. Världens finaste lilla ponny. Sen Fias tur medans Doddi fick stå i stallet och äta hö en stund. Men jag red henne bara upp till travslingan och tillbaka för när jag började trava kändes hon öm. Hon skoddes om för någon dag sen och jag har inte ridit henne sen dess så hovslagaren kommer på onsdag oc hser så att det inte är något med hoven. Hon var inte varm i hov, kota eller sena så vet inte vad det var men smörjde in henne med kyllera i alla fall. Har även lyckats kladda ner hela mobilen med vit kyllera men det var det verkligen värt, tack<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0