Tävling :D

Var i Tranås och tävlade två klasser med Molle i söndags. Det gick bra med tanke på vilken domare det var (jag brukar inte få så bra av henne)

LB:3 - Framridning gick uruselt -.- Molle var grinig och gick och hängde i handen men så fort jag kom in i ridhuset blev han jätte fin så det var väl bara det att han tyckte att lervällningen som täckte framridningen var störande. I programet blev det en del missar men på det hela taget känndes det rätt bra. Fick mkt mer procent än vad jag trodde, 68.18%. det räckte till en 2.a plats slagen med 3 p av en hoppryttare som red med ett bett som inte är godkänt att ridfa med i dressyr -.- Han red fel väg och hästen var ostadig i formen och den fattade galopp i skritten och lite sånt. På ärevarvet red han i vänster varv och hälsningen kom i farten någonstans på långsidan :S Har man inte ärevarv i högervarv och hälsning innan man rider iväg? Visste det inte hade ändrats så mkt sen jag red mitt senaste ärevarv :O En anna sak som var lite udda var att ekipaget som gick innan mig utgick och det efter mig blev uteslutet :/

Resultat: 68.18% 2.a

LA:3 -
Framridningen gick mkt bättre han hade riktigt bra tryck och inte alls tung i handen. Och programet gick riktigt bra bara sista serpentinen som blev lite dålig för jag tror att han la tungan över bettet el. något för han ryckte till och tappade stödet i handen. Men trotts den fina känslan fick jag skit procent igen -.- till och med sämre procent än gången innan 63.22% är ingen höjdare :( De två ekipagen som gick innan mig vann och kom tvåa i den Msvåra klassen som gick efter LA.n. det blev ännu en 2.a plats jätte stolt att jag fick bättre procent än den som sen vann Msv blev bara slagen med 1 ynka p av den som tog andar platsen i Msv. Fick en lite kul komentar av den som vann :S
- Jaha då kanske jag fått en konkurent.
Jag. - Men jag tävlar inte Msv.
- Jaja men jag har precis börjat. Men i den här klassen gick det ju så dåligt, hehe.

Jätte kul att få höra att om det gick dåligt för henne va tycker hon då om mig? :O

Resultat: 63.22% 2.a


Jätte nöjd med resultatet eftersom han känndes så fin och med tanke på vilken domare det var som dömde :D
Lite kul att förra gången jag tävlade hade jag den gröna kavajen och då fick Fian en grönrosett och idag hade jag en blå och då blev det bara blå rosetter ;) Men tyvärr har man inte stl 36 längre så John Whitaker kavajen jag hade på tävlingen är lite tajt, tur att jag har min gröna Golden Dress kavaj. 

Sötnos :D <3<3<<3<3<3<3<3<3<3 love you :-*  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0