Trist skola -.-

Kom precis hem efter en som vanligt trist skoldag. Ända roliga var att vi kom framåt i projektarbetet, att jag fick VG+ på men engelska novell och att jag ligger på MVG i Svenska B då jag har haft högsta betyg på allt i kursen.

Igår red jag ett var på trav slingan på Skeleton och han funkade bättre idag. Fia och mamma följde med runt och var lite drag hjälp. Mamma red ett varv själv men jag trastade att fatta galopp när vi blev ensamna och det gick bra det med. När jag kom tillbaka till stallet kom Jeanette ut och pratade lite. Ska rida honom ett varv på silngan idag igen.

När jag kom tillbaka till vårt stall var mamma ute och ed Doddi så jag jobbade med Max i rundcorallen och det gick väldigt bra. Behöver inte göra join-up med honom eftersom han snällt följer mede överallt. Han stod förresten längst bort i hagen när jag kom men när jag visslade kom han gfram till mig och följde med in i rundcorallen. Jag la ut lite bommar som han fick gå och trava över både på volt och när jag gick före. han har inte följt med i trav när jag sprungit framför honom förr men det gjorde han ett par gånger idag. Sen övade jag lite varvbyten i ledrep och det funkade bra, han såg lite fundersam ut innan han fattad evad jag vill xD När det satt bra "dansade" jag med honom och han speglade mina rörelser jätte bra. Grimman gick jätte lätta at få på idag inte minsta osäkerhet. Avslutade med att skritta honom ett varv åt båda hållen. (hade repgrimma och ledrep på honom) det är andra gången jag sitter på honom. Första gången var 9 Augusti. Har inga bilder på det på den här datorn men ska lägga upp det senare. Upptäckte nu att det BARA finns bilder på motorcyklar och dragracing xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0