Underbara hästar, vad vore jag utan er? <3

Jobbade med Max i corallen idag och han tyckte det var jätte kul, han var hur fokuserad som helst och gjorde allt rätt. Satt upp på honom med repgrimma och ledrep och red i skritt och trav i båda varven och övade några svaga förflyttningar även i trav och det funkade över förväntan och han tog ett par riktigt fia steg åt sidan. Sen gick jag ner till Jeanette med honom och vi provade att lägga på westensadeln och det tyckte han verkligen INTE om. När vi la på den engelsa sadeln bockade han ett par gånger och inte speciellt högt men med westernsadeln flög han i väg som en galning och bockade som en riktig rodeohäst. När han lugnat sig fick han trava och skritta på volt innan vi lät Grönman hälsa på honom. Han blev lite spänd när vi hängde Grönman över sadeln så jag övade med filt och padd på honom och smällde lite med sadeln för att han skulle vänja sig och sen fick Grönman hänga på honom igen och det gick bra. Avslutade med att longera honom i skritt och trav och det var helt lugnt.
Innan jag gick hem med honom kännde Jeanette igenom honom och behandlade honom lite.

Jag tog med Molle hem från hagen när jag ändå gick förbi och sedan åkte vi hem till Mimmi och fikade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0