:D

Har som vanligt glömt att blogga :/

Tävlingen i heda gick rätt bra ;) Första gången i år som jag startade två LA på samma dag. Gjorde de en gång förra året men då kom jag precis utanför placering i andra klassen.

LA:1 - Han var lite trälig på framridning så jag tänkte att jag skulle göra lite byten för det brukar han tycka är kul men inte nu :S 5 min innan start tog jag faktiskt dressyrspöt (rider annars fram med ett hopp spö eftersom han inte gillar när jag petar på hans rumpa med ett spö) och petade till honom i flanken och då blev det en helt annan häst och han började lyssna på skänkeln. Inne på banan blev han lite väl avslappnad som vanligt och jag fick inte riktigt det där trycket som jag vill ha i honom. Det blev ett missförstånd i den andra skänkelvikningen så han blev lite ostadig i formen och sen blev han lite busig i första galoppfattningen så han slog upp huvudet. Men han var väldigt stadig så jag trodde att jag skulle få ca 68% Men det blev mycket mer än så :D 71.05% och upp i ledning med 21 poeng bättre än den förra ledaren :D Det höll i sig till sista ryttaren som gick in på 2.a plats med 12 poeng sämre. Bästa % någonsin på LA:1 och LA överhuvudtaget :D

Resultat: 71.05% 1.a

LA:3 - Han var helt underbar på framridningen. Han hade så mycket tryck att jag nästan inte kunde hålla ihop honom men när han lugnade sig lite blev han kanon. Programet gick super bra. Det är halter i från galopp och då brukar han ställa upp sig väldigt dåligt men begge halterna var perfekt (såg på filmen) I den förvända galoppen
var han verkligen ihop och i kom upp mer i galoppsprången, skänkelvikningarna flöt på jätte bra med bra tvärning och trav ökningarna var så bra han någinsin kn göra dem ändå fick jag ynkliga 63.8% :( TASKIGT! Jag gick in på en 4.e plats av 4 placeringar som tur var det bara en ryttare kvar och det såg rätt bra ut men jag hade tur och kunde gå till prisutdelningen och hämta en röd rosett :D Men är verkligen nöjd även fast % var det absolut sämta jag fått på LA:3 (lägsta innan denna ritt var 67%) första gången jag får placeringar i 2.a samma dag och det var sjukt fina hästar med i klassen sonna som gått Msv med plaveringar och höga procent och den so startade precis innan mig var den som vann och hästen som gick innan den kom på 3.e plats så det finaste hästarna verkade komma i slutet. Har aldrig kommit 4.a med Molle förut.

Resultat: 63.87% 4.a


Fina underbara hästen <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Dagen till ära hade jag knoppat honom med guld snoddar :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0