Det var en gång tre snälla hästar och de hette...

Lugn dag idag. Jag gick i pyamas till kl: 15 xD

Sen stallet. Hanna var snäll och tog hand om ungarna så att jag fick rida ifred. Molle va... hör på maken :O SNÄLL! Kul att han kan vara det en gång i månaden i alla fall. Red barbacka och det blev ett kort dressypass. Han kändes lite tung i traven så började med galoppen och gjorde bytesserier med honom för han brukar lossa upp i bogarna då. Gjorde 2 diagonaler i vart 4.e, 4 i vart 3.e och 4 i vart annat, duktig kille :) Efter bytena red jag vägarna från galoppdelen i LA:3 och det funkade jätte bra inget krongel alls idag. Sen jobbade jag lite trav och han kom upp jätte fint och gjorde dessutom godkända travökningar :) Sen kom mamma och tittad en liten stund innan hon åkte hem igen. Då visade jag inridning på medellinjen i galopp med halt vid X, byten på diagonalen i vart annat, skänkelvikningfrån spåret in till medellinjen rakt ett par steg och till baka till samma långsida igen så att han fick visa för båda skänklarna, sen gjorde jag enkla byten över medellinjen i serpentinbåge och avslutade med en travökning på medellinjen och halt vid G. Mycket fin kille :D <3 Bra halter gjorde han också :D

Ett mycket kort dressyrpass på Fia ute i sommarhagen. Kändes som att hon varit inne i en tidkappsel :D Hon var lika fin idag som hon var sist jag tränade trotts att jag inte ridit dressyr på henne (och knappt ridit henne alls) på drygt 3 veckor. För att inte det här inlägget ska bli så förfärligt långt så ska jag fatta mig kort. Fia är underbar, världens vackraste och hon är en gudinna att rida när hon är lugn och sammarbetsvillig (vilket hon är nästan gämt nu för tiden :D) 

Fia fick stå inne i boxen och vila medans jag skrittade Doddi ca 30 min (Doddi fick va inne när jag red Fia) När jag kom yillbaka fick Doddi stå ute ihagen och Fia som inte ville gå ut fick vara kvar inne tills mamma kom och hämtade mig. Det var nästintill flugfritt ute så Doddi stod ute i solen och halvsov <3 Jag fick Fias tillåtelse att stå inne i hennes box och klia henne (inte ofta hon vill kela) hon verkade njuta och kliade tillbaka. När jag gick ut ur boxen stod hon och blundade <3 :) Fina Kickis :D

Om inte det här är världens vackraste häst så vet jag inte <3<3<3<3<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0