Fia är en gudinna :D

Har tävlat Fia i dressyr ^^ och det gick sjukt bra :D

Red en LB:2 och hon var så duktig :D Hon var lydig och snäll på framridningen men när jag kom in på banan blev hon lite spänd men det släppte efter först halten. Det var blommor överallt runt banan och framridning precis utanför banan både vid A och C och en tävlingbanan som låg parallelt med vår så det var ju en häst där inne också. Sen var det musik och spirkern roppade upp resultat mitt under programet men hon var så koncentrerad att hon inte brydde sig om något av det :D

Jag var så fruktansvär stolt över henne satt nog hela programet med ett stort dum flin i facet xD men det var så underbart att rida henne när allt bara flöt på och fungerade som det skulle. Allt som hon brukar ha svårt med funkade klockrent. Hon brukar t.ex. alltid tackta i skritten men nu fick vi en 7.a på den och hon var avslappnad så avslappnad och lydig att hon missade att vi skulle fatta galopp så blev en 3.a på första fattningen för och ökade bara traven lite xD Det brukar också va en sån grej som hon gör, att hon fattar galopp så fort man kortar tyglarna i skritten. Men förutom 3.an fick vi bara 6.or och 7.or pluss 2 8.or för den ena travökningen och gångarterna. Dock tycker jag att hon borde haft 8.or på båda trav ökningarna och på de två galoppökningarna. Men jag fick 7.or på galoppökningarna för de var för mycket uppåt och var egentligen ökad galopp så hon domaren kunde tydligen inte ge högre eftersom det är mellangalopp i programet. Synd.

Trotts 3.a fick vi 67% och gick in på en 5.e plats men det var bara 6 placrade och jag hade 7 starter bakom mig. Hade jag fått en 5.a på galoppfattningen hade jag gått in på 3.e plats. Hästen som gick efter mig fick 73 % och det var också hon som vann sen. Sen var det riktigt fina hästar men ingen petade ner oss från vår 6.e plats. Näst sista hästen var sjukt fin så jag höll verkligen tummarna för att vi skulle klara oss. Sen när dom ropade upp resultatet sa de det så långsamt ... fick 200... (200 vad?!) 1 poeng 67% JAAAAAAAAA! Hon fick exakt samma poeng och eftersom man bara delar de 3 första placeringarna så fick vi en 6.e plats. Obeskrivlig lycka :D Fias aldlra första placering i dressyr :D <3<3<3<3<3<3<3<3

Resultat: 67% och en 6.e plats :D

Efter två veckors hårdträning fick man äntligen den där efterlängtade placeringen :D




Fia har sin egen stil när hon äter kraftfoder xD <3



Fina tjejen :D <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0