Molle är som han är -.-

Red dressyr på Molle igår och det gick åt helvete som vanligt vet inte va jag ska ta miog till med den häst -.- Passet började skapligt men sen fick han för sig att det var omöjligt att gå i höger förvänd galopp, bara slog med huvudet och bjöd inte alls framåt. Sen funkade det skapligt och jag red igenom LA:1 gick skit. Han bara hänger i handen och går inte fram. Sen skulle jag rida LA:3 men han vägrade att gå rakt i inridningen så fick bråka med honom om det -.- Han bjöd ojämt på tyglarna, gick på dubbla spår, va emot handen när jag gjorde halt och gick inte i form. Fick ordninh på det me och red programet och det funkade skapligt tills sista galoppen då han blev väldigt stark och springig i upptagningen till a.g från ö.g så gjorde om sista fattningen och serpentinbågen och varje gån jag kom till båge nr 2 skuttade han till som om han skulle byta fast han inte gjorde det. skuck men fick ordning på det också men när jag skulle skritta de ca 100 m hem till stallet brakade helvetet loss :@ Han skulle inte skritta och varje gång jag tog i tyglarna tvärnitade han och stegrade -.- Så varje gång han började tackta backade jag honom för sittsen och det fick jag göra om säkert 10 ggr och till sist blev han så sur att han inte slutade backa utan bara fortsatte fast jag drev suck blir så jävla trött på honom -.-

Sen red jag ett varv på travslingan med Skeleton. Gick upp till Fias stall innan jag satt upp Hanna, Kalle, Olle och Malin var där. Alla utom Hanna trodde att det var Fia jag hade med mig -.- Bara för att båda är fuxar och har bläs och vita strumpor är de inte lika. Men, men Skelettis skötte sig bra tittig men annars super snäll. :D

Jeanette är i Tyskland och hämtar ett par hästar men när hon kommer hem ska vi stoppa en overol med halm och binda fast på Amber så att hon lär sig att skump och flax inte är livshotande. Hon är riden sen i våras men ett par uppehåll så hon borde inte reagera som hon gör.



Bild på skeleton från i vintras söt pojke :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0