myser i TV soffan :D

Åkte upp till stalley vid 14 tiden först red jag Amber. Hon var väldigt spänd till en början men slappnade av riktigt bra mot slutet och precis när jag skulle bryta av till skritt och gå in med henne fick hon dampryck -.- Så då blev hon tok spänd igen :/ ska testa att ha martingal på henne imorgon så hon inte kan få upp huvudet så jätte högt när hon spänner sig.

Sen skulle jag rida en längre tur i skogen på Fia så att hon skulle kunna göra av med lite överskottsenergi men det blev det dessvärre inget av p.g.a. ett oväntat och ovälkommet besök från en vilt främmande människa -.- Först stannade han vid stallet och frågade åt vilket höll Mjölby låg så jag förklarade det redan då märkte jag att han var lite svår att få iväg för han började fråga massa saker men så åkte han och jag tänkte inte mer på det.

Efter typ 10 min kom bilen tillbaka och jag hörde honom ropa hallå så jag tänkte att han kanske inte hittat i alla fall så jag gick ut igen och frågade om han inte fattade vägbeskri´vningen men dethade han tydligen gjort anledningen till att han kom tillbaka var att han ville fråga följa med honom och bada mycket märkligt med tanke på att han tydligen hade varit i Skogssjön och badat och sen hamnat på den privata väg som går bredvid stallet för att han villat bort sig :S Sen började han snacka om att han kommit tillbaka för att jag var så snygg och att man måste få chansa :O What?! Då vände jag ryggen till och sa typ visst,visst och gick in i stallet igen så han åkte igen.

Så jag gick ut och hämtade Fia och Molle för de stod redan vis grinden och väntade. När jag kom ner till hagen och hade tagit med mig hästarna ut kom han tillbaka igen och körde bredvid mig hela vägen upp till stallet. Då snackade han om hur fina hästarna var. När jag släppte in hästarna i stallet och Fia snodde som vanligt Molles box, då ställde han bilen vid sidan av stallet och stängde av motorn och KOM IN I STALLT !? Då började jag bli lite orolig och såg efter att jag hade morakniven på ett bra ställe i fall, i fall lixom. Han fortsatte att tjata om att jag var snygg, såg trevlig ut, om jag var helt säker på om jag inte ville följa med honom och varje gång jag sa nej hittade han på något annat vi kunde hitta på. Han sa bl.a. att han var rädd för hästar men va fan gå inte in i stallet barfota då! och SÄRSKILT INTE I MITT! Molle som är världens snällaste och gosigaste tyckte väl att han var knäpp som inte kliade honom ordentligt utan bara klappade honom lite på nosen medans Fia var livrädd. Men för att fatta mig kort (vil ni ha mer info messa, ring el. skicka ett medelande på facebokk)

När jag gjort iordning Fia red jag i väg och han följde efter mig med bilen så jag gick åt sidan med Fia men då stannade han bakom så jag red vidare sen körde han om där det var som allra smalast så Fia fick knappt en ½ mellan bilen och en häck så hon blev helt nipprig. Ja trodde att han äntligen fattat vinken och stuckit så ringde Masken för jag behövde snacka av mig lite och som vanligt så snackar jag hur högt som helst och han hade tydligen backat in bilen bakom ett hus så att jag inte såg den så antagligen hörde han när jag sa att han såg ut som en äcklig krimminell. Ja så då blev jag riktigt nervös med tanke på det märkliga beteéndet och att han verkade ha bott på gym och om jag gjort honom arg kanske vad som helst skulle kunna hända. man har ju hört om de som skär djur och allt. Molle som tror att alla människor han möter finns där för att gosa med honom.

Ja blev ingen galopp idag inte blev att skritta fram och tillbaka på vägen för att va säker på att han inte kom tillbaka och gjorde Molle illa medans jag snackade med Masken.

Red sen Molle lite på fälyey och lyckades göra min stackars pappa orolig när jag ringde och berättade medns jag skrittade fram Molle. Övade på MsvC:1 sen oc hdet gick gansksa bra.

Efter att jag mockat och hästarna fått mat och vatten åkte jag bort till Doddi och Max. Max var jätte duktig idag och Doddi tyckte att det var taskigt att han inte fick va med och leka så han rev ner hinderstöd och plank som jag fick bygga upp xD Idag har jag jobbat med att flytta honom åt båda hållen över en upphöjd bom och det gick toppen sen har jag backat honom i L-form och flyttat honom i sidled med L-formens plank under magen han är lite trögare att flytta åt vänster men han kär sig för, för ett tag sen kunde jag inte flytta honom alls. Sen har jag backat honom genom passagen över pressening och hård plast inga problem oc hsen har jag övat lite på att han ska stå still när repet litter på marken det tyckte han va lite svårt att förså men han lär sig snabbt så snart kan han nog det me. Sen har jag övat att lyfta hovarna på honom och så jobbade jag med att han skulle lfyta ac et lite lätt tryck och han lärde sig jätte snabbt men ska jobba vidare på det och befästa det mer.

Innan jag åkte hem pratade jag lite med Therese om det som hänt och lite annat. Fick en massa nytt sminka av henne eftersom jag belv av med det mesta när vi hade inbrott i bilen. Jätte tack :D<3

Mamma har sett till att jag har livvakt i stallet imorgon ;D Nu ska jag hoppa i säng, ska upp tidigt i morgon.

Grattis Hanna till din 6.e plats på reg LB :D Duktiga ni är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0