Tisdag

Började med att rid lite dressyr på Fia. Övade på LB:2 programet och det funkade kanon.

Sen ner till Amber och longera henne med Grönman igen och det gick mycket bättre idag.

Sen red jag Molle en tur i skogen barbacka men ble vbara en kortis p.g.a alla blinningar.
Igår fick hästarna gå in vid 16 tiden och i dag vid 13 för de springer typ ihjäl sig annars, stackare.

Sen blev det Max tur och han var lite grinig idag, var ju äckliga blinningar ute som antagligen störde rätt mycket. men det blev bättre. Efter passet spolade jag av honom och det tyckte han först var väldigt läskigt särskilt eftersom Doddi som är livrädd för vattenslangar stod och fnös bredvid. Men det gick bättre och bättre.
Vi har mätt honom idag och han är 168cm i mkh.

Mamma och jag åkte upp till stallet sen på kvällen för att fylla på vatten och ge hästarna kraftfoder och lite mer hö. Då red jag Doddi och mamma gick med Max och fast att han är ganska stökig fortfarande så tyckte hon tt han blivit jätte mycket bättre bara på de här dagarna. Doddi var super pigg och busig så när jag kom tillbaka till hagen satt jag av och hoppade ett 30 cm hinder med honom han tyckte det var jätte skojjigt och bockade efter :D





kunde även skicka honom före mig igenom presseningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0