Torsdag eftermiddag

Red lite dressyr på Fia ute på fältet och hon var jätte duktig riktigt nöjd med henne.

Red även lite dressyr på Molle barbacka ute på fältet övade lite på delarna från MsvC:2 och det funkade jätte bra dock lite tung i handen stundtals men det blev bättre och bättre.

Medans Hanna badade Chicco gick jag upp för att titta till Tussan och sen red jag Gymir en sväng på travslingan och han var rätt busig, bockade och grejjade lite i början men han lungnade ner sig sen.

När jag kom ner till stallet igen kom mamma och vi åkte bort till betet så att jag kunde jobba lite med Dinosaurien. Övade lite med att sätta på hon träns och det gick bra när jag tränade honom fick han ha longergjorden på sig och senskydd. Han var jätte duktig idag verkar som han fattar lite mer av vad jag vill nu. Backade jätte bra, rakt och lugnt över presseningar, lite hårdare plast som låter ungefär som att gå på en transport och in mellan hinder övade också på att flytta honom med en upphöjd bom under magen och han har aldrig klarat det utan att riva ner den ett par gången och nu kunde jag flytta honom lungt ocgh fint åt båda hållen utan att han nuddade den.

När jag var klar backade jag in honom i stallet och in i boxen och det gick också bra. När jag släppte ut honom i hagen igen gick jag bort till en stubbe med honom och sällde honom bredvid den och sen klev jag upp på stubben och klappade honom på ryggen och rumpan sen hängde jag mig på honom med fötterna kvar på stubben poch han reagerade inte ens :D Jätte nöjd med honom idag känns bra att det går frammpt igen.

Nu när jag ska vara ensam i helgen ska jag bara jobba med saker han redan kan bra (inte gå under presseningar för det är inte 110% befäst än och jag behöver ha en medhjälpare då) vändningar, förflyttningar av bog, bak o.s.v. gå över och mellan bommar , backa L form, öva lite mer på att han ska stå kvar när repet ligger på marken, pressening överallt på kroppen och paraplyt. Hinner nog inte med att testa allt men vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0