Vansinnig!

Jag är jävligt förbannad just nu och då menar jag det verkligen helt jävla vansinnig! Mitt största fokus idag har legat på att inte ha sönder saker. Känns som jag samlat på mig ilska hela veckan och igår fick jag nästan ett riktigt utbrott och typ morrade åt en av ungarna som brukar hålla till i stallet att han kanske skulle ta och gå hem för kl var över 20 och idag verkade det som om han inte tordes komma tillbaka. Inget som drabbar mig då jag hatar barn i alla former. Dessa har jag stått ut med i smanlagt flera månader men den här veckan har varit tuff och jag orkar med ungar som står och glor på en och när man säger gör 1, 2, 3, 4 och de gör 1 och 2 sen har de glömt resten och när de väl kommit till 3 gör de något som man inte sa att de inte skulle göra.

Orsaken till mitt dåliga humör är att jag, ska inte säga hatar men ogillas Molle mycket starkt just nu. Han har vrit helt omöjligt att ha och göra med sedan i måndags. Går inte att få honom att trava där man vill, göra halt eller göra övergångar utan att ricka tyglarna ur händerna något som jag tycker inte ska vara överdrivet svårt för en häst som gått med över 70% i LA -.-

Idag har jag mest legat i soffan och kollat på trav och funderar på om jag bara ska ge upp med ridning eftersom jag uppenbarligen är fullkommligt värdelös på allt jag tar mig för. Kan ju tydöligen inte ens rida min egen häst som jag känt sedan han var 6 mån (nu 6 år). Trav verkar mycket enklar: springer hästen fort så är det bra springer den inte fort är det inte bra punkt slut. 

Men droppen kom när jag sa till mamma att *** blev placerad. Svaret man får är väl ganska självklart men det svioder endel att höra det ändå. - Ja *** har en mycket finare häst än du pch så rider *** mycket bättre än dig. Är så jävla trött på att min egen mamma ständigt sja tala om för mig hur mycket bättre alla andra är och hur värdelöst dålig jag är. 

Red Amber idag efter att jag packat ihop alla grejer till i morgon och tvättat Molles ben. Hon var duktig. Longerade henne lite först eftersom hon vilat en vecka. Ambers ägare var nöjd för Amber brukar vara väldigt ängslig med nya ryttare men nu var hon jätte lugn. Givetvis blev mamma fly förbannad över detta också så jag fick inte knoppa Molle och sen fick jag en utskällning för att jag inte badat hela honom. Så nu sitter jag här och gnäller eftersom jag inte får äta maten som mamma gjort till sig och Hanna.

Lite tåkigt att inga "vänner" verkar vilja umgås heller. Men jag få skylla mig själv att jag trodde att någon kanske skulle vilja umgås med någon som mig. Låter jag som en attention whore? Ja sonna fall är inte jag den första! Alla som skriver om sina "problem" på facebokk eller har en blogg är väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0