2011-06-27 Underbara Fia <3

Detta är nu tredje dagen på raken som Fia är en snäll kicka så jag undrar vad det är hon planerar xD Red dressyr på henne vid 10 tiden ute i hagen, innan jag red henne dränkte jag både henne och mig i flugmedel men de förbannade blinningarna var ändå som en svärm omkring oss så blev inte så länge, max 30 min. Red först lite sen kom Ellinor och snackade lite avslutade sedan med att rida igenom LB:3 och LB:2 i en följd. Hon var världens finaste lilla tjej. :D

På kvällen skrittade jag Doddi ett var på travslingan, travade på den andra raksträckan idag och då höll han sig på marken i varje fall xD Jag red med ridflugtäcke på honom och sprutade massa flugmedel under magen på honom och smörjde öronen med flugmedel. Jag red med kortbysor eftersom det var så varmt men hade långärmat och det var väl tur för de där förbannade flugorna som bits lämnar en inte ifred en sek. Fast att jag smörjt in mina ben med flugmedel så fick jag ett par bett -.-

Innan vi åkte hem kollade vi till Molle och Lolly. Molle hade fått skav av flughuvan så jag tog av den. Han såg förövrigt väldigt olycklig ut. Jag tror inte att han har lust att gå ute bland alla äckliga insekter längre :( Så på måndag ska han få komma hem igen.

Nu lite bilder på Fia när vi red programet. De är rätt suddiga för jag har tagit dem från filmen. Jag sitter som en hösäck så blir nog en skrattatack för er som ser dem xD


Travökning <3

Mellanskritt, jag passar på att klappa henne lite för att hon är så duktig <3

Världens underbaraste häst <3


Måste bara visa upp ännu en bild på Fias härliga gångarter <3

Galoppökning <3

Avbrott från galoppökningen <3

Avbrott från galoppökning <3 (något senare bara)

Tillbaka ner i arbetstrav från galoppökningen <3

Galoppvolt till höger <3

Galopp ökning <3

Fina Fia <3

Denna madam kräver en lätt hand, fina tjejen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0