Ännu mer jobb ;)

Blev inget badande utan blev att åka upp och svettas lite mera i stallet istället :/ Först red jag lite dressyr på Fia och hon var ganska pigg. Hon fick dubbelpotion betfor igår efter träningen och det märktes idag xD Men hon var inte nipprig utan jobbade på bra trpotts att de körde in hö på ett fält precis beredvid banan. Trakrorerna brummade och "bal-packar-maskinen" lät så lyssnade hon på mig. Hon var lite stel i högersidan och lite stark i höger galoppen men annars var hon jätte duktig. Jag hade flugländtäcke, mössa och massa flugmedel på henne. mamma var och släppte ut Molle igen men hon fick tydligen snarare släpa ut honom än släppa ut honom. Han ville inte gå ut till äckel insekterna och värmen igen :(          

Sen öste vi upp en fullpackad balvagn hö upp på logen. När vi var klara med det näst intill krävde jag att få åka och bada. Pappa och jag åkte till Skogssjön så att jag fick slänga mig i sjön. Det var härligt :D Inte kallt alls bara att slänga sig i och njuta :D Sen åkte vi och köpte pizza xD När vi kom hem tog jag på mig mysdress sedan åt vi pizza på altanen innan myggen hittade oss. Jag åt en halv Dino (inbkad pizza med ost, tomatsås, lök och fläskfilé) Mums! Sen myste jag framför TV.n en stund och nu sängen.

I morgon blir en hektisk dag. Hinner antagligen inte att skriva. Först upp tidigt till stallet så att jag hinner rida Fia innan vi ska på återbesök med Doddi på Norköpings Hästklinik och jag hoppas verkligen att han är frisk nu. Sen ska vi till en hästaffär i Norrköping för Hanna ska utnyttja ett prisentkort hon vann på NFK när hon vann sista Avantia cup kvalet. När vi kommer tillbaka till stallet ska Fia tas in för att hon ska få äta hö och slippa flugorna ett tag. Sen hem en snabbis och fixa iordning sig själv och sen bär det av till Örebro. Är nog inte hemma igen förren vid 22-23 så Hanna och pappa får väl ta in och fodra hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0