Ensamma hemma :O

Mamma och pappa är och firar Midsommar på hotell utan oss så Hanna och jag hållet stälningarna här hemma xD

Kom hem från stallet för en stund sedan och har nu ätit pizza :D

Var ute och skrittade Doddi tillssammans med Hanna och Chicco en knapp ½ h. Doddi var skit pigg och igår var första gången han fick trava och då studdsade han på bakbenen och nuddande knappt marken den stäckan jag travade honom xD Idag var han fortfarade jävligt pigg men nöjde sig med att tjuvgaloppera och sticka iväg i ö.t. xD Chicco var lugnare än han och det säger ju en del xD

Sen tog jag och red Fia två var i trav och galopp på travslingan, hoppade över ett nedfallet träd och galopperade igenom vattenpölar :D Innan jag skrittade hem henne red jag lite på vot i trav och galopp och hon var riktigt avspänd :D Hon blev bara lite svettig under sadeln så det verkar som hon fått tillbaka lite flås nu när hon gått ner och blivit av med lite sommarbetefläsk xD Får hoppas att hon sköter sig lika bra ikväll när det blir ett dressyrpass.
När jag kom hem till stallet tvättade jag av hennes ena karled på frambenet som hon fått lite mugg på efter att hon trampat sig. Hon var duktig och stod still så jag smörjde alla karleder på henne innan hon fick gå ut i hagen igen.

Var borta på sommarbetet och hälsade på Molle och Lolly och de såg ut att ha det bra :) Molle var jätte gosig :D
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0