Grattis mamma! <3

Idag fyller mamma år så det har varit mycket att göra och hinna med idag.

Började dagen med att åka till stallet och rida fia en sväng i skogen. Red först ett varv på trav slingan i trav och galopp. Jag tänkte att jag skulle rida ett varv till så jag bytte varv och han skritta ca 1/4 av slingan innan Hanna kom i fatt mig på Chicco så vi red en sväng i skogen. Fia var förhållandevis lugn och snäll.
Mamma var hos Molle och tog in honom så att han får stå inne en stund och vila från alla insekter medans jag och Hanna badade Fia.

När vi kom hem bakade vi frallor och gjorde pajbottnar. Jag gjorde slämmig bandspagetti och smaklös köttfärssås -.- (kokade pastan för länge och tomatsåsen tog slut:()

Kl: 15.00 började lektionen för Lollo. Fia var väldigt snäll och lugn och hon jobbade på bra fast att det var så fruktansvärt varmt i ridhuset. I galoppen blev hon lite kort men tror att hon tyckte det var varmt och jobbigt. Det var nog det bästa hon gått när vi åkt iväg med henne. Hon har ju varit mer avslappnad hemma men som sagt bästa gången som inte är på hemma plan.

Vi stannade till vid sommarbetet på vägen hem och släppte ut Molle men han ville helst inte gå ut igen :S Stackar´n men han ska få komma hem på Måndag och då ska fia och Chicco ut på bete ett tag.

Hanna hade varit duktig och gjort klart rabarberpajerna och jordgubbstårtan när vi kom hem. Jag han fixa till mig innan gästerna kom synd bara att folk som man absolut INTE vill träffa ska komma jämt -.- jobbiga människor som går en på nerverna bara de kommer in i huset och ännu värre öppnar munnen -.- but guess what! Í´m still alive xD

ETT JÄTTE GRATTIS TILL MAMMA ! <3<3<3<3<3<3<3<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0