Hemma på lunch :D

Jäpp kom just hem från stallet, har varit där sen 8.45. Men nu är allt fixat plus att vi mockat ur Fias box, lagt in nytt spån och bytt vatten i hagen.

Jag skrittade Doddi ett var på travslingan vilket tar 30 min och travat en sträcka och idag blev det faktiskt trav i verierande former på hela stäckan xD Hanna red en sväng i skogen med Chicco medans jag red Fia. Tänkte först rida henne ett par varv på travslingan som jag gjorde igår men bestämde mig för att det skulle bli skonsammare för mina händer att rida lite dressyr på henne. Så tejpade händerna ordentligt innan jag red men det gjorde lite ont ändå. Men det spelar ingen roll för Fia var världens snällaste, finaste tjej :D <3<3 Lugn och stadig i både form och takt.

Jag började med att jobba henne i skritt på 10 m volter, halter och ryggningar. Hon var lite stel ibörjan att ställa åt höger men det släppte rätt fort :) Halterna var stabila, väldigt korekta i både form och hovplacering och hon stod lugnt och fint stilla tills hon fick gå framåt igen :) Ryggningarna var super fina, behövde knappt ta i henne. Oftast brukar hon inte vilja backa så att jag får ta henne i munnen och då slänger hon upp huvudet och typ kastar sig bakåt ofta väldigt snett också men inte i dag. Kunde få henne att bjuda bakåt med sätet och sedan ta lite i tygeln för att få henne att fortsätta :) Hon gick rakt, lugnt och stadigt bakåt i en stadig form med lika stora steg :D

Sen travade jag henne lite och allt funkade bra så jag lät henne galoppera och hon var lika lugn och stabil där. Hon försökte inte studdsa, dra iväg eller dra in nosen bakom lod och avbrotten och fattningarna var super :D <3

Red sen igenom LB:3 och LB:2 programen utan direkta missar. Ända felet blev igentligen att hon fattade galopp efter att jag brytit av efter sista m.g. i LB:3. Så jag tycker att hon var värd 7.or  i trav och skritt delen sedan var det 6.or till 7.or i galoppen om man inte tänker på avbrottet som gick snett.

Efter sista halten travade jag henne lite och då var hon ännu finare, tog tag i bettet och jag kunde trycka på henne, då kom Hanna tillbaka och hon filmade när jag red travdelen från LB:2 och LB:3 och jag tycker att om hon går så bra ska hon bara ha 7.or och 8.or :D

Nu blir det lunch men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på att äta idag, får se.

Bjuder nu på en bild från vad jag tror at Fias första dressyrtävling. Bilden är tagen precis i början av en m.t. så jag rider lätt i min hoppkavaj som jag brukade ha väst under vilket gjorde att den var aldeles för stor när jag inte hade västen under (tävlade nästan bara hoppning då) så det ser ganska kul ut xD Men Fia är en snygging <3<3<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0