Molle <3<3<3<3<3<3<3

Molle är bäst så enkelt är det :D <3<3<3<3<3<3<3

Idag var jag iväg på tävling i Alvastra tillsammans med pappa <3 Har inte varit där tidigare men det var en mycket mysig klubb med super positiva fuktionärer. Framridningen var i ett ridhus men när LB:1 reds var det ändå skapligt svalt eftersom de hade hela kortsidan (där inte läktaren var) öppen. Till LA:1 var det varmare även om det inte var olidligt. Men då hade de ställt fram en vattenbehållare och massa plastmuggar så att man kunde dricka vatten :D

LB:1 - Gick bra men inte toppen ganska grova missar som galoppinslag i m.t och så fick han för sig att man fattar galopp på kortsidan och inte efter hörnet :/ Men i övrigt en trevlig runda. Resultatet blev 68.6 % men domaren hade varit snål så jag gick upp i ledning med halva klassen kvar med massa fina hästar. Men det räckte och jag vann med 2 p bättre än 2.an :D

Domaren delade ut rosetterna och gav de som satt till häst lite råd.
Domar råd: Bak med skänkeln, lätta på handen, rid mer fram, det är bara LB så du behöver inte rida ihop och upp honom men om du vill göra det ska du gå upp i klasser. Mycket fin häst.

Resultat: 68.6 % 1.a plats :D

LA:1
- Så fort jag kom upp i sadeln Hoppade han iväg mot framridnngen och gick i någon passage-aktig gångart med huvudet rakt upp xD Men så fort han kom in i ridhuset så fokuserade han... nästan xD Fick rygga honom 70-11 tusen gånger innan han faktiskt lyssnade och gick bakåt när jag ville xD Red inte fram så länge men han var riktigt taggad så jag var rädd att han skulle bli seg inne å banan sen men det var ingen fara xD Blev bätta ritten någonsin och känslan jag hade var fantastisk, kunde bara sitta och njuta av det :D <3<3<3<3 Halterna och m.t var jätte fina och igångsättningarna från halt till trav var riktigt på baken mycket, mycket, mycket nöjd! :D Blev bästa resultatet för i år med 70.8 % Första gången på  70 % i år och första någonsin på LA :D Den här gången hade jag 20 p bättre än 2.an :D <3<3<3 2.an från förra klassen kom 3.a och 3.an från förre klassen kom 2.a :)
Det var massor av folk uner hela dagen spom berömde honom och tyckte han var fin. Efter vi vunnit LA kom det fram 3 tjejer som var lite yngre eller lika gammla som mig och frågade om de fick klappa honom :D

Domar råd: Jätte fin häst!

Resultat: 70.8 % 1.a plats



Efter LB:1 :D



Precis efter prisutdelningen på LA:1 :D<3<3<3




Världens underbaraste häst <3<3<3<3 Vår första dubbelvinst :D
What would I be without you? You are my hero <3<3<3<3<3<3<3<<3

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin hästen!! Grattis grattis :D Så duktiga!!!!!

2011-06-12 @ 18:05:27
URL: http://aaammaaannddaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0