Morgon pigg eller nåt xD

Gick upp 6.30 xD Så gick jag och tittade till Fuzzy och hon verkar bli bättre nu :D Sen en dusch för det orkade jag inte med igår xP

På kvällen igår gick vi ut i skogen och plockade kantareller som mamma sett när hon red Fia. Jag tog med Doddi eftersom han ändå ska ut och gå men... det var et STORT misstag -.- Helt jävla galen, bye bye all NH sa han -.- Fick säga åt honom vart annat steg att han skulle gå bkom men INTE på mina hälar -.- Jag tröttade till sist på honom och lät mamma ta honom och han var lika illa, fast man kan väl inte säga illa om en häst som är pigg och busig efter att han vilat i 2.5 vecka men han är dryg och ouppfostrad i all fall -.- Sen ville pappa prova om han kunde ta honom det gick inte heller så bra. Sista biten hem tog jag honom och när vi kom ut under elledningarna (där har de precis plöjt upp allt sådet är som ett jätte långt fält) kom han som ett skott förbi mig som tur var hade jag hingstkedja på honom så han stannade när grimskaftet tog slut och då stegrada han sig sen hoppade han och bockade runt till andra sidan av mig. Knäppa ponny xD När vi kom till hagarna tog pappa honom upp till stallet och det gick sådär xD Doddi släpade med pappa till en grästuva, pappa släpade med motvillig ponny tillbaka till vägen sen samma sak om igen och sen gick vi hem och stängde in odågan i boxen xD När jag ska börja skritta uppsuten på honom vet jag inte vart vi hamnar xD

Nu lite bilder :D

Söt krullig häst (inte så intresserad av att bli fotad just dåxD):D <3<3<3<3


Vår nengelska lärare tycker att vi ska läsa engelskaböcker på sommaren och det tänket jag göra eftersom jag har svårt med engelskan, dessa tre ska jag läsa:

Weirdos from another planet!
Something under my bed i drooling
Crazy segling
xD



Mycket avancerad läsning xD Kommer väl inte förstå så mycket av vad jag läser men kan ju i alla fall säga att jag läst två böcker för crazy segling är inte på engelska xP

Kommentarer
Postat av: Therese

Vill du läsa något "seriöst" så rekommenderar jag George Orwells Animal Farm eller Johan Steinbeck Of Mice and Men..



Men den första är bäst..

2011-06-13 @ 14:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0