Nervös? Taggad? :O

Okej känns jätte knäppt att va nervös eller så är jag bara sjukt taggad xD brukar inte bli nervös och tävlingen är inte förren imorgon, vill ha söndag nuuuuuu! :D Det är riktigt bra hästar och ryttare med imorgon så kanske inte ens blir placerad :S Så tror nog jag är lite nervös ändå plus att det känns mycket oroveckande att Molle va snäll igår vilket han aldrig brukar vara 2 dagar innan en tävling :O Hur ska detta går :(

Men har inte bloggat på ett tag xD Jag är rätt sämst på att uppdatera faktiskt. Hade sleepover hos Matilda torsdag-fredag tillsammans med Masken. Fick rida söta hästar. Först Mixtra en New Forest hon var jätte gullig ganska lik Kippling från Vreta i tempramentet. Hon var verkligen hur sammarbetsvillig som helst :D Hoppade 70 cm med henne :D Sen fick jag prova Cloudy han var jätte gullig och det roligaste var att Matilda alltuid har sagt att han typ koller hata mig men det gjorde han inte :D Fick hoppa 80 cm med honom och han var jäte duktigt :D Ska lägga upp bilderna som Matilda tog på oss lite senare idag eller när jag orkar xD

Sen var vi vakna till typ 6.30 och jag tror inte vi pratade om något annat än Maskens favorit ämne (a) vi gick upp vid typ 10.30 tror jag. Sen fick vi skuss till Linköping så Masken gick av i Mantorp.

När jag skulle ta tåger hem var det som skulle gått till Jönköping inställt och mitt var 18 min sent -.-

Sen hem och rida Molle och Doddi. När jag satt upp på Molle fick han för sig att han inte skulle gå i från stallplanen och när jag drev på honom gick han frammåt i ett bocksprång men öronen bakåt. Sen red jag lite dressyr i kanske 15-max 20 min. Han var lite seg och inte alls nåt tryck i honom men han var lydig och mjuk. Tänkte rida igenom LB:1 programet men han var så tråkig att rida så jag struntade det och red igenom LA:3 istället och direkt efter första halten var det ett jävla tryck i honom och hela programet gick näst in till felfritt, lustig häst man har xD

Sen 15 min barbacka skritt på Doddi som var jätte mysig :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0