sämsta bloggaren el. vad? xD

Okej jag har visst glömt att uppdatera på ett tag (a). Men nu tänker jag skippa att skriva omk alla dagar jag missat och skriva om tävlingen i Bjärka-säby.

Japp var i Bjärka-säby och tävlade med Mollis en LB:1 & LA:1 och det regnade konstant hela dagen -.- inte uppehåll en sek :( Molle har aldrig tävlat i regn förut så jag visste inte hur det skulle gå, vatten är han ju inte rädd för men det kan ju bli lite annat om det rinner in i öronen el. så en häst som går och skakar på huvudet igenom hela programet är ju inte poppis bland domarna precis :/ tur att framridningen var innomhus i alla fall.

LB:1 - Han kändes lite spänd :O Tryckte upp nacken och när jag försökte driva gick han mer uppåt än framåt. Han blev i alla fall högrest och spänstig ;D I m.t. fick han syn på en vit häst och var tvungen att glo på den. Vaje gån han kom till hörnet som var efter m.t. blåste han upp sig lite extra. Men på hela taget tycker jag inte att vi gjorde några missar förutom m.t. men halterna blev inte så bra heller :( Men domaren tyckte att det var jätte bra och han fick bara 7.or och 8.or i programet. Bl.a. 8 på gångarter och korrekthet i uppvisningen. :D och 73.45%

Blev en första plats med 13 poeng bättre än 2.an och 14 poeng bättre än 3.an som vr riktigt fina hästar.

Resultat: 73.45% 1.a

LA:1 -
Finns inte direkt nåt att säga om den här klassen. Han va som han brukar vara i första klassen lite trög och gick inte få upp så mycket som jag ville i formen och han svarade inte riktigt på skänklarna. Första skänkelvikningen tvärade han typ ingenting men den andra blev rätt bra men det tyckte inte domaren som gav oss en 7.a på den första och en 6.a på den andra utan komentar. I första galoppfattningen blev det lite missförstånd så den kom lite sent så med all rätt en 6.a och sista halten var inte alls bra så visst 6.a där med. Men 6.a på en av m.t. utan komentar på varför och de var riktigt bra båda två, sen fick vi 6.a på ö.s. :O Molle har aldrig haft sämre än 7.a på det och ingen komentar här heller -.- Så det blev 68.16% och vi slutade på en 3.e plats. (hästen som vann har plasterat sig på Msv i år och inte startat lägre än MsvC i år så konstigt att den vann)

Resultat: 68.16% 3.a

Nöjd med dagen :D trotts spöregn och allt genomblött som tog evigheter att torka :/
Blev inga bilder p.g.a. regnet :( så får bli en gammal cissi som fotat :D<3 



Massor <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 till dig Mollis :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0