Stressa, stressa, stressa el. nääääää xD

Har sjukt mycket att göra idag och kommer ändå missa massor skoj :(

Åkte upp till stallet på morgonen. Började med Fia som vilat i två dagar. Blev två varv på travslingan ganska mycket fram. Mest trav men även skitt och en liten bit galopp. Hon försökte inte dra iväg el. hitta på bus/dumheter men i stallet... -.- Hon ville jätte gärna komma in idag och kom fram till grinden men det var det. Det var ett helt företag att lyfta hovarna, sadla gick skapligt, men hon blev rädd när jag kammade manen och ville inte att jag skulle fläta pannluggen (hon brukar älska när man grejjar med man och pannlugg), mössan va inte heller poppis att ha på sig och sen ville hon inte gå ur stallet -.- men hon var snälla att sitta upp på stod jätte fint stilla :D

Sen Molles tur och han var en bitch. Grinig, lat och ville inte gå fram el. jobba på frivilligt -.- Sen kom Kalle och Olle så då stylad jag lite istället och då vipps så blev han hur duktig som helst xP Han inte gjort piruetter, seriebyten el. slutor i sax sen snön försvann. Men nu när Lollo gav oss så mycket beröm för bytena och galoppen så testade jag. Piruetterna blev lite markbunda men de var stadiga, mycket mer centrerade, stadigare, bättre form och han föll inte innåt en ända gång. Gjorde byten i var 3.e och vart 2.a och bara någon enstaka miss :D I saxen ble det lite små språng när jag la på mer tvärning men annars mycket bra :D

Mamma och Hanna fort farm och tillbaka till stallet för de körde upp de nya hindren för Lisa kommer kl: 19.00 och ska prova Chicco och jag missar det :( Baxten hade kolik i morse och de fick ta ut veterinär och massa shit så han kan inte va med i div III finalen på söndag, synd om både Baxton och Lisa :( Därför ska vi se om hon kan låna Chicco. Att hoppa 90 cm för en tjej som är liten på Baxton kan nog ett robust krutpakt som Chicco bli lite mycket särsilt efter som hon är tuff, ganska svår och att Lisa aldrig suttit på henne förr.

Sen ska vi hämta Lollipop idag, Fia ska till betet tillsammans med henne, jag ska hinna äta nåt, duscha, packa och in till linköping. Meeeen jag tar det chill xD



Här är två av dem. Fina va? :D

Två glada grabbar som fick sitta på Molle när vi gick ner till hagen xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0