Träning för Lollo :D

Träningen gick bra och Molle skötte sig mycket bra. Vi övade egentligen mest teknik så formen och takten blev lite ostadig och låg stundtals. Men efter jobbet med förvänd galopp (höger galopp som är hans svagare galopp) blev han riktigt fin och det blev mycket bättre flyt i öppnorna :D

Innan lektionen började berättade jag vad domaren sa i söndags. När jag sa att domaren sagt att om jag ville rida ihop och upp honom skulle jag inte rida LB längre utan gå upp i klasser så sa Lollo att det var helt rätt att säga så för vi är egentligen för duktiga för att rida så låga klasser (men jag gillar att vara duktig på låga klasser xD) och att vi ska rida LA och sattsa på MsvC programen nu och att jag ska börja rida Reg LA. Då sa ja att jag gärna vill rida Junior DM i höst. Så på lektionen övade vi på saker från LA:4 och MsvC.

Molle har aldrig gjort en bra bakdelsvändning (kommer inte ihog om det heter det men en skrittpiruett i alla fall) men jag har övat massor på det hemma och jag berättade hur jag övat dem för Lollo och hon sa att jag gör helt rätt. Alla skrittpiruetterna satt perfek och Lollo verkade lite förvånad att han bara sådär kunde dem helt fel fritt hon sa att vändningarna jag gjorde var minst värda 7.or :D

Lollo har aldrig sett Molle på tävling och jag har sagt flera gånger att han alltid är mycket bättre då och att det som inte alltid funkar på träning nästan alltid gör det på tävling. Men hon blev ändå förvånad när hon såg filmen för hon var nog inte berädd på att det var såååå mycket bättre. Komentaren blev: vi måste öva mer på ryggningar och det här kan du konkurera med på Reg :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0