upp kl: 6 -.-

Mmmmm kul hade glömt att stänga av klockan på mobilen så den ringde klockan 6 och jag visste inte vart i rummet den var så fick springa runt och leta för jag ville inte väcka hela huset. Jahapp skit trött och förkyld men kunde inte somna om igen. Har precis ätit lite frukost och krupit ner i sängen igen och ligger här med Mysan och lyssnar på musik så tänkte att jag lika gärna kunde skriva lite eftersom jag inte gjorde det igår.

Följde med till NFK med Hanna. Det var sista omgången i Avantia cup. Hanna red verkligen jätte bra och mellan 1 och 2 red hon exakt som jag sa åt henne och Chicco var jätte fin på den linjen. På 5.an hade de lite tur för Hanna blev lite passiv och Chicco lite ouppmärksam så blev en liten touch i frambommen men ingen fara. På 6.an blev hon lite tittig och stannade till lite en bit innan hindret sen skuttade hon över oxern hur lätt som helst. Sista 2 hidndren i grunden red Hanna jätte bra vägar och Chicco hoppade fint.

I omhoppningen var Hanna jätte duktig och tog det lungt på första hindret men Chicco var ändå lite låg. Sen satte hon upp tempo och tog jätte bra svängar, snäva men med flyt och tryck i galoppen. Hon gick upp i ledning men vi visste inte hur långt det skulle räcka för det var typ 2/3 delar kvar av klassen. men det räckte och hon van med ca 2 sek :D Trodde hon skulle få pristäcke ffrån Avantia eftersom de haft det i de två första kvalen men inte då -.-
Snackade lite med Cissis lilla prins och tog lite bilder på honom :) Han stod och studerade alla små ponnyer som rusade runt xP

Hästarna fick va ute inatt. Va och tittade till damerna ute på betet också. Så jag körde lite psykologisk träning på Lolly. Fia fick sitt kraftfoder och Fia är så snäll att hon delar med sig till Lolly så jag drev iväg Lolly och sen höll jag henne borta bara genom att ställa mig ivägen och visa med kroppsspråk att hon inte fick komma nära. Hon slickade sig om munnen och till sist stod hon bara en bit ifrån och försökte inte smita förbi mig :D

Pappa kom 3.a på sin tävling så det blev en riktigt lyckad helg för oss :D GRATTIS !

Lite bilder på två duktiga tjejer <3
GRATTIS HANNA & CHICCO !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0