Baxton <3

Idag var vi och hälsade på Baxton :D Han är så fin <3

Sen till det tråkiga :( Longerade Doddi idag och han är halt :( Ska beställa tid och åka in med honom
sen blir det sommarbeta för honom och hoppas att han blir bra snart. Då får Fia och Molle stå uppstallade tillsammans med Chicco och Doddi åker till Therese tillsammans med Lollipop (2 årigt welsh mountain sto som jag ska "tämja" och påbörja inkörning av)

Sen blev det dressyr på Fia. Hon var verkligen hemsk i stallet -.- Sparkade efter mig när jag lyfte hovarna och kastade sig undan när jag skulle lägga på sadeln -.- Men sen var hon jätte mysig att rida. Stadig och lugn i traven så innan jag fattade galopp red jag igenom LB:2 så första galoppfattningen kom i programet. Hon skötte sig jätte bra :D bara ett tackinslag i skritten och direkt efter tog jag och red LA:3 lika fin allt funkade bra. Lite kort i skänkelvikningarna och ett litet bocksprång i högerfattningen. Men när jag skulle öva på det som inte funkade 100% blev madame lite kinkig :S Men sen kunde jag rida igenom båda programen igen :D

I stallet sen var hon världens snällaste :D<3 Fick borsta henne överallt, ta av benskydd och sadel utan att hon konstrade, jag fick till och med gosa med henne :D<3 pussa henne på nosen och lägga kinden mot pannan det har jag ALDRIG fått göra med henne förr. Eftersom hon var så snäll så kliade jag henne ordentligt och länge under magen med naglar och piggborste.

Hemma igen provhoppade syrran och jag hindren xD sen vid 18.00 tiden blev det grillad kare, klyftpotatis, bearnaisesås, persiljesmör och sallad. Var verkligen gott särsilt eftersom jag inte hunnit äta något annat sedan frukost.

Nu sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0