:D :´( :D :@ :D :D

Ja dagen har gått ivågor :/

Först red jag Fia. Blev en lång mysig skritttur på henne tillsammans med Anna på Gulli och Linnea på Brynolf och H-M fick gå xD Visade en ny väg. Fia var jätte snäll i stallet både innan och efter. fick pussa henne på nosen idag också :D och hon blev bara lite spänd när jag la på sadeln (än en gång den är utprovad och passar men hon är en väldigt speciell dam) Gymir var förresten världens sötaste idag. När jag skulle ta in Fia gick jag förbi hans hage och han kom farande och ville hälsa sen stod han och surade vid grinden för allt han fick var en klapp på nosen. När jag var vid slutet av staketet ångrade han sig och kom i full fart igen :D Söta Gymir <3 och så klart fina, gulliga Fia <3

Men Doddi gör mig verkligen jätte ledsen. När vi red ut gick vi förbi Doddis hage (han får gå själv men Molle går i hagen precis in till så de kan till och med lukta på varandra) så kom han i fullfart (inte bra =() När han kom fram till staketet gnäggade han sitt vanliga låga gnägg. Sen när han inte såg oss längre hörde jag honom skrika (Doddi gnäggar ytterst sällan och när han går det är det väldigt lågt och dovt) och det skriet gick rakt in i själen på mig, jag har aldrig hört honom låta så och det gjorde mig verkligen jätte ledsen. Han lät så förtvivlad =( :´(

Mollest tur. Efter 20 min gav jag upp :@ Han var såååååå jävla dum. Jag blev verkligen helt vansinnig på honom. Han gjorde inte ett rätt!!!!!! När det svårare i programen inte funkade (INTE svårt för honom) tog jag det lättare till sist bråkade vi om att göra halt, stå still och INTE stegra -.- Jag typ släpade ut honom i hagen igen. Han försökte gosa med mig men jag var så arg att jag bara knuffade undan honom. Jätte elakt men hade ingen lust att snutta med honom -.- 

Sen blev det massa gos med världens finaste ponny. Han var verkligen jätte tacksam för uppmärksamheten. 
Försökte få med mig och honom på en bild men... Doddi snodde fokus så att säga xD Bilderna talar för sig :D

 
Den här var den som blev bäst resten blev ja... väldig gulliga xD






 Ja sen fick jag inte ha min keps i fred xD


Och en sista charmig bild på finaste :D <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Underbara häst.. Vad söt han är!

2011-05-30 @ 07:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0