Dum skoldag

Idag har vi en helt onödig skoldag. Började 8.40 och slutade 10.10 så nu sitter Vickan och jag kvar här för att vi ska jobba med lite men hittills har vi gjort, eh...... vi har..... gjort ingenting xP Men ska börja när jag uppdaterat, jag lovar ;)

Igår orkade jag inte göra nåt inlägg om tävlingen men gör det nu istället.

Ja var som sagt i NFK och tävklade LB:1 och LA:1. I LB:1 red vi för samma domare som sågade oss så totalt i LA:1 förra gången att vi blev utan placering :( Molle var jätte trevligt på framridningen men inne på banan blev han för avslappnad så fick inte riktigt igång bakbenen, fick driva massor. Men jag fick bättre % och bara ett par komentarer som jag bara kunde säga WHAAAAAT?! om. Fick till ex kritig för att han var spän och ostadig i formen  i serpentin bågarna, men i galoppvolterna som han faktiskt inte var helt stadig i fick jag som komentar att han var stadig :O Vet verkligen inte hur hon vill ha det :/ Men jag är nöjd för jag blev placerad trotts att hon inte gillar oss, vi fick bättre %, lite bättre komentaren, bättre poäng på allmänt intryck och faktiskt positiva ord på sammanfattningen av ritten :D Olle hade släpat med sin mamma till tävlinen och var och tittade på oss när vi red fram och var kva tills han fick veta vilken placering vi fick.
Resutat: 186 p och 64.138% 6.e plats

I LA:1 red jag för en domare som jag inte ridit för tidigare så tyckte det skulle bli spännande. Molle var super fin på framridningen. Red lite ute istället för i ridhuset gick bara in en liten stund för att checka av sittsen och formen. Han var nästan lite för hetsig men på banan slappnade han av lagom mycket och var helt perfekt, mycket mer bärig i både vänster och höger galopp, ryggningen var super och han ökade riktigt bra i m.t. ända som var mindre bra var f.g. som annars ärdet vi brukar göra bra och sista halten där han ställde ut ena bakbenet, tror jag fokuserade mer på det vi brukar vara dåliga på och glömde bort att tänka på det vi brukar göra bra. Resultat listan var väldigt jämn innan mitt resultat kom upp så jag trodde att det var en hård domare. Den som ledde hade 235 p och 2.a 234 sedan fortsatte det så med bara några p skillnad mellan ekipagen. Fick 8 på ryggningen och 7 på ena m.t. (m.t. och ryggning brukar annars vara 5,6) annars mestadels 7.or. Fick väldigt nyttig kritik (samma som jag jobbar på tillsammans med Lollo så det märks att han är duktigt) och det var en domare som även skrev det som var bra. På Prisutdelningen sa han at tdet var en fin häst poch att han var den ända som inte hade varit tittig inne på banan. :D

Resultat: 255 p och 67.105% 1.a (vann med 20 p marginal) :D



Lite muppig bild på Världest sötaste häst <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



Molle <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0