Duttia hestar :D<3

Idag har man ridit två hästar. Först blev det ett dressyrpass på Fia. Hon var lugn och avslappnad tills en bil åkte förbi banan och då fick och panik och skenade med huvet uppe i stjärnorna åt andra hållet -.- Sen tog den nog 15 min innan hon lugnade sig och kunde gå förbi "bil stället" igen. Men sen så gick det bra och jag kunde till och med rida fram lite trck i traven på henne och v.galoppen var avslappnad i bra form dock inte helt bärig och gick lite snabbare än a. galopp. H. galoppen var lika fin :D Sen hoppade jag två oxrar på 90 cm och ett räcke på 1m. Sen kunde jag galoppera och hon hade jätte fint tryck utan att öka farten (hon brukar stutts fram som en ostbåge med huvet ihop rullat som en kringla eftersom hon brukar bli så het att jag inte törs släppa efter) och hon gick jätte fint direkt när jag bröt av till trav och hade kvar takt, balans, fin form och tryck (brukar annars ta nogra min att få en okej form och få henne att sluta springa runt som en symaskin på högvarv) avbrott till skritt och hon var avslappnad direkt (brukar tackta omkring ett tag) :D Dutti Kicka <3

Sen red mamma och jag en tur i skogen med Molle och Doddi. Jag tog Doddi för han har varit helt omöjligt pigg hela våren. Ja va kan man säga? Han stuttsade fram och kunde inte skritta en millimeter och så fort jag kortade tyglarna så var det galopp på stället tills jag släppte efter lite. Attans ponny xD Men finns inget som gör mig så glad som att se att han mår bra och är pigg o busig :D Bus Doddi <3

P.s. Molle såg ut som en Åsna ;)

Nu är mamma och pappa och handlar MAT :), mamma har hittat någon ny efterrätt med rabarber som hon ska göra ikväll ska bli mums :D

hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0