Hemma

Ja då var man äntligen hemma igen. Ganska slapp skoldag och vi var riktigt duktiga på kemilabben och hade för en gångs skull inte sönder något xP

Syrran har lagat jätte god mat idag fläskytterfilee med potatismos och krämig kantarell sås det var super, mega gott :D

Sen stallet, blev dressyr på både Molle och Fia. Molle var riktigt dutti :D Började med att rida i skritt på Kyra fyrkanten med halt och ryggning och igångsättning för sätet i båda varven sen la jag till bakdelsvändningar i hörnen i båda varven. när jag började trava var jag kvar på fyrkanten och red korta steg i hörnen och normala på sidorna med halt ryggning och igångsättning för sätet på varannan sida. Sen red jag massa svaga öppner och slutor på volt , öppna på 20+ volt över i sluta minska volten in i öppna och öka ut. Red även ett par tempoväxlingar i öppna både på volt och långsidorna. Ett par skänkelvikningar blev det också i lite högre tempo än a.t. Annars red jag MASSOR tempoväxlingar i trav för att aktivera bakbenen på honom, korta snabba steg och sen snabb växling i lite större steg och mer power. I växlingarna neråt försökte jag få honom att bromsa med bakbenen och inte falla ner med bogarna och in i handen genom att använda så lite hand som möjligt och gav honom lite mer tid att samla ihop sig innan jag kvickade på bakbenen på honom. V.g. var rätt bra från början men jobbade ända med öppner på 20+ volt för att få ytter benpar att föra i rörelsen och lossa upp ytter bog för att få större språng fram och flytta mer vikt bakåt. Red även förvänd galopp på 20+ volt men svag stälning i nacken i galoppsidan och växlade mellan det rak och innåtstäld och jobbade med att få galoppsidans benpar att föra i rörelsen. Checkade av med 10 volter för att kunna kontrolera takt, balans och bärighet. Funkade kanon Avslutade förvädgalopp med byte till rättvänd, blev fina byten åt begge hållen. H.g. är hans svårare men jobbade på samma sätt men i förvanda galoppen fick jag rida hon stäld innåt och flytta in bakdelen precis som en sluta men i fel galopp för att få honom att bli luftigare i sitt v.framben fick riktig bra resultat direkt och i a.g. var han super fin. Avslutade med att rida m.gångarter i galopp och trav. V.g super fin och luftig, h.g bättre än vanligt men lite markbunden i slutet av ökningen med v. framben. M.t var lika bra som igår. När jag gick in i a.t var han helt underbar att rida jätte lätt i handen och i uppförsbacken :D <3 DUTTI HEST <3<3<3<3<3<3<3

Mamma var jätte snäll och skrittade fram Fia åt mig så att jag kunde sitta upp och rida henne direkt och hon skrittade av Molle åt mig genom att gå en sväng på grusvägen. :D

Ja vad ska man säga om Fia då? JO hon är Fia på gått och ont. Hon var riktigt fin i skritt och trav i båda varven, näst intill perfekta halter från både skritt och trav även v.g var toppen, ryggningarna va inte så populära till en början men gick bra efter ett par försök. H.g var inte lika lätt att jobba med :/ Hon var dragig, slog med huvudet och tappade takten när jag ville ha henne i lägre form -.- Hon ville inte alls va med på att göra som jag ville och sen blev hon dum tjurig och stannade och surade vid utgången -.- men till sist fick jag nästan en halv 20 volt som känndes okej när jag bröt av till trav var hon super fin riktigt taktmässig, höll i bettet med huvudet nästasn framför lodplanet :) Lite ont i händerna men annars nöjd :)

Syrran red Chicci och sen en lugn tur på på Doddi i skogen. Hon hade musik på högtalare och han såg måttligt road ut när de kom tillbaka xD



 
Bus i hagen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0