Mer 3-årstest

Var tvungen att va i skolan kl: 8.00- 16.30 idag (lördag) inte kul alls och till lunch fick vi helt vidrig potatissallad och slemmig kassler. Åt tre tuggor potatissallad 1. den smakar konstigt, 2. fan den smakar nog surt, 3. fy fan den är ju sur! ner i soppåsen me alltihop. Jag fick visa Loppan när holländaren hade clinic för att berätta om hur man bedömer hästar i holland. Hon var jätte ducktig :)

Mamma kom och hämtade mig i tid idag, inte som igår när och glömt mig och kom 1 h och en kvart försent :/
Hon släppte av mig i stallet och tog med syrran hem och så åkte de och handlade.

Men jag fick minst sagt sällskap xD Kalle och Olle var i stallet så jag frågade dem om de vill hjälpa till och fixa inför tävlingen i morgon och de ville de mer än gärna så jag har haft två hästskötare idag :D

Så medans jag packade alla grejer (som jag borde gjort redan i torsdags -.-), putasade sadeln, bytte pannband på kandaret, lindade ihop lindor, satte betfor, tog fram alla grejer som behövs för att bada Molle fick de putsa tränset. Jag sa åt dem att de fick plocka isär det om de kom ihog hur man satte ihop det igen men men ;) När de var klara blev det nån form av ridskola Hur man sätter ihop ett träns xD det roligaste var nog när de skulle sätta fast remontgrimman. -hum ska den här sitta bakom nacken? - ja det ska den nog... - men då måste den väl sitta fast i den där (käkremen) xD Men till sist var det kirrat.

Då hämtade vi in Chicco och Molle från hagen (Doddi var innen eftersom syrran red honom en kort lugn tur på travslingan) sen tog vi med oss schampo och ett täcke upp till Kjell och Malins stall där det finns varmvatten. Det har nog aldrig gått så fort att bada Molle. Olle höll i honom så jag blötte honom och sen schamponerade Kalle och jag in honom med schampo för svarta hästar och jag lånade lite skimmel schampo av Chicco och gnuggade sockarna vita. Sen var det vara att duscha av honom, på med täcket och gå hem med honom. Molle fick ha repgrimma och ledrep ifall han skulle bli rädd el. bara vara lite dryg så att de räckta med att de tog lite i honom så skulle han känna det bättre än med en vanlig grimma. Vill ju inte att de tappar honom man vet ju aldrig när fotbolls killar ska hantera en häst xD Nä nu va jag taskig de var faktiskt jätte ducktiga.

Han fick stå i gången ett tag medas vi fixade det sista. Jag borstade igenom svansen och flätade den, oljade hovarna, torkade benen och lindande honom med Back and Track. Olle och Kalle borstade honom så när vi släppte in honom i boxen var han nästan torr igen.

Hej svejs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0