Vissa människor är bara för mycket! :@

Hade inte tid att skriva igår så gör det nu istället.

Dagen började bra, sov till 8.15 så han inte äta frukost innan jag skulle upp till stallet. Där hände det rubriken syftar på.

I Lycketorp ligger stallen väldigt tätt och det finns en tant som går och matar hästarna som går i hagarna nära vägen. Vi har sagt åt henne flera gånger att hon ABSOLUT INTE får mata våra hästar med tanke på smitto- och dopingrisken. Ja eftersom hon tar i massa hästar från olika stall är det ju väldigt liten risk att ingen av hästarna har någon form av bakterier el. annat som kan spridas till nästa individ som står i ett annat stall. Med dopingrisk menar jag att om någon häst får något dopingklassat så kan fler hästar få i sig det när hon promt måste mata dem.  

I alla först gången jag sa åt henne var när Doddi fick nässelfeber med massa utslag och det ända nya han ätit var hennes morötter och hagen han gick i då har han gått i flera år innan och efter och har aldrig fått i sig nåt som gjort hon sjuk. Svaret jag fick var att hon aldrig gett honom nåt :O Jag stod ju och såg när hon gjorde det!
Fia kan va lite svår att fånga i hagen iblan så jag brukar ta med mig en godbir åt henne men när tanten redan gått förbi och gett henne massor så bryr hon sig inte om näår jag kommer med lite till, har till och med hänt att när jag kommer ut i hagen för att hämta Fia så har tanten gått fram och matat henne. Sen har Fia lätt för att börja vandra utmed staketet så vi vill inte att hon ska få något precis vid staketet så att hon inte ska förknippa att va nära staketet med något possitivt. Vet även en annan som störde sig på henne eftersom hennes hst var naffsig och han fick aldrig något ur händerna för tt han skulle sluta men tanten gick och matade honom ur händerna i alla fall.

I alla fall idag var hon där igen och gav Fia så mamma gick och sa åt henne IGEN att hon inte får mata henne el. någon av våra hästar. Tantens svar blev:
- Du är så tjurig din jävla kärring jävel. WHAt?! :O Så nu är men en kärring jävel för att man inte vill bestämma vad ens häst ska äta ? :O Tänka om Fia varit alergisk?

det hände en annan gång (dock inte samma tant) men det var en häst som var jätte alergisk mot äpplen och dä kom det en och gav henne en massa äpplen och hästen blev såklar super sjuk :/

Red ut på Doddi tillsammans med mamma på Fia och Malin på Gymir jätte mysigt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0