Finaste älskade Doddi <3<3<3

Har inte bloggat på hela veckan (inget ovanligt) Men var och tävlade Doddi i söndags. Red LB:1 och LA:1 i Boxholm och det gick så jävla bra :D

LB:1 - Han var super fin på framridningen men ville inte rygga så jag bråkade inte med hononm om det. Innen på banan blev han skit fin och spände upp sig allt han kunde men efter första halten blev han väldigt avslappnad vilket är ett stort - i hanas fall. Jag kunde inte rida ihop honom alls för han surafe så fort jag tog i handen eller drev på så det blev i princip att åka häst runt programet men en sjö av missar. Tycker att det var bra eftersom han inte startat sedan i Mars så lång låg ostadigt form blev godkänt :) Jag trodde inte att jag skulle bli placerad efter om det var Div II och lokal/reg tävling med massa skit fina ponnyer. Men det räckte till en 4.e plats på 66.21% Nästan så jag ville leta på domaren och ge henne en stor kram :D

Resultat: 66.21% 4.a 

LA:1 - Han var så jävla fin när jag red fram och ryggningarna satt nästan perfekt bara sådär ^^ Inne på banan gjorde han sitt allra bästa fick samma känsla som jag hade på Lag SM.et nere i Dagstorp. Underbara ponny <3<3<3<3 Jag hoppades verkligen att jag skulle få 60% (vårt bästa i LA:1 var 61%)  för det tyckte jag han var väl värd. Blev 64.47% trotts en jätte hård domare (Molle fick 63% i LA sist jag red för henne) så jag hoppade väl runt lite som en 6 åring och stack iväg och kastade mig kring halsen på Doddi. Blev en 2.a plats och första placeringen på LA trotts det hårde motståndet, den hårda domaren och att han knappt gått något alls i sommar :D

Resultat: 64.47% 2.a

Det var kul att Emma var med och kollade nu är det gick så bra :D Andra roliga saker är att jag vann 300 kr på Sharpman och at några undrade om det kunde få köpa Doddi :D Men jag sa nä han kommer inte säljas fast jag snart inte får tävla honom mer men han kaske kommer ut på foder och då skulle de hålla utkik sa det. Alltid kul när folk berömmer ens hästar :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Duktig tjej & doddi!

doddi vill ju jag ha....... ;)

2011-09-20 @ 20:45:57
URL: http://emmastafstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0