Otäckt ! :O

Var i stallet i god tid och Emma och jag hjälptes åt att förbereda Doddi inför tvälingen. Mamma och Hanna åkte för att titta på Lisa och Baxton som tävlade i Rappestad idag och för att hämta placketterna Hanna vann för ett par månader sen.

Jag har precis knoppat klart en ovanligt sur och tvrä ponny när mobilen ringer. Mamma typ skriker att Baxton gått omkull och att Lisa är medvetslös och troligtvis fått hjärnskakning och att de är på väg in till akuten i ambulans :O Jag försökte få tag på sekritariatet för att flytta min starttid och allt blev bara hulle ombuller :(  Mamma och Hanna körde hem Baxton till oss och den lille stackaren var helt blank i ögonen och helt genom stressad. Jag sa at han komme säkert kasta sig bakåt så fort ni öppnar och just precis :( Så fort lämmen var nerfälls kastade han sig bakåt och lyckades ta sig under bakbommen. Jag ledde upp honom till stallet och jag sprang lite med honom och han var inte halt men väldigt stel.

Nu sitter jag hemma och oroar mig för Lisa och Baxton. Baxton stod nämligen bara och skakade när vi ställde in honom i boxen och svettades, stackars krake :'(

Har flyttat min starttid så nu startar jag med bara 30 mins  mellanrum :(  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0