Städdag

Ledig från skolan idag så blev att röjja lite i sadelkammaren (hann inte klart så får fortsätta imorgon). Max har fått skor bak och han skötte sig jätte bra. Sen red jag Doddi och det gick mycket bättre idag :D Sen fick han bada lite och jag klippte manen oc hsvansen medans han stod ground tie på stsllplanen. Hans stod bara och tittade efter mig när jag gick in i stallet för att hämnta något. En sån duktig pojke :D Tog lite bilder på honom :D

Sen red jag Molle en sväng barbacka i skogen och det tog ett tag att få in honom från hagen för han sprang bara runt och busade medans Chicco följde efter mig xD Hon ville inte ens springa med honom när han försökte få med sig henne xD Mötte Elli i skogen och snackade lite med henne. Molle var fin men inte 100% i höger galoppen. Könndes som om han var lite stel i vänster bak. Mamma sa att han gått omkull på den sidan igår. Jag är jätte rädd för att det inte ska hinna bli bra tills tävlinge nför då kommer det vara 3 DM.et på raken som vi missar för att han hittat på något i hagen strax innan -.-

Sen hem och städa spelrummet, mitt rum och köket (tråkigt)-.- sen blev det att fixa tacos åt mamma och Hanna :D

Imorron ska jag hämta emma på stationen vid 13.50 sen får vi se vad vi hittar på för bus xD Skulle ju ridit ut men har inga hästar som ska gå imorgon :S Men det kommer bli topen ändå :D sen blir det myskväll och sen ska Emma följa med på tvälingnen (som inte kommer gå bra, Doddi är INTE i form xD) men ska bara rida honom för att han ska få komma iväg :D


Doddi hälsar på hönsen xD



Sötast :D <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0