Tröttis x)

Ridit en sur trälig och allmänt ovillig Doddi i regn -.- INTE KUL! Sen red jag Max ett varv på travslingan och övade på att klaffsa igenom vattenpölar och det gick över förväntan. Han gick i alla och i slutet tvekade han bara en smula innan han gick i. Red ut ensam för första gången och han gick frammåt jätte fint :D Red barbacka med repgrimma och ledrep. Lite tittig var han men när han blir rädd kastar han sig inte utan bara stirrar lite och spänner sig sen går han vidare. Duktig kille!

Fats även om Doddisen var en hemsk liten ponny idag (trände för övrigt dressyr med både sadel och träns vilken INTE var populärt -.- Misstänker att jag ridit för mycket bett- och tränslöst med honom för jag fick inte nudda honom i munnen med bettet, dumma lilla ponny <3) så är det inte många ponnyer som kan stå lös i stallgången med en hel IKEA kasse äpplen framför nosen utan att försöka ta en smakbit. Eller kommer farande i hagen när man visslar eller går att rida polebendning, hoppa omhoppning och dressyr utan träns :D<3


och ja han visste att de fanns där för han fick ett innan jag tog bilden, söta eländiga ponny <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Småland

Fin Doddi :D

2011-09-27 @ 20:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0